Corporate Identity Muziekschool Boedijn

maart 31, 2017

Wouter Hakhoff, directeur a.i.: Muziekschool Boedijn beleefde het afgelopen seizoen haar 25-jarige jubileum. Dat hebben we gevierd met concerten, workshops en bijzondere projecten. We zijn trots op wat we bereikt hebben in die periode, maar beseffen ook dat we een verantwoordelijkheid naar de toekomst hebben.

Allereerst een verantwoordelijkheid naar onze klanten. Wij vinden een muziekschool méér dan een school waar je muziek leert. Muziek is een belangrijk onderdeel in ieders intellectuele en emotionele ontwikkeling. Samen muziek maken stimuleert ons inlevingsvermogen, verbindt en leert ons luisteren. Allemaal vaardigheden waar juist in deze complexe tijd zo’n behoefte aan is.

Wij weten dat we die verantwoordelijkheid aankunnen. Boedijn is in de laatste 25 jaar een krachtig merk geworden. Een merk dat staat voor kwaliteit, vakmanschap en passie. Onze docenten zijn geschoolde musici met jarenlange ervaring als docent. Musici die zelf hun passie hebben gevolgd en getraind. Musici die daarom deze passie bij hun leerlingen kunnen losmaken en voeden. Bij kinderen én bij volwassenen.

Het merk Boedijn staat ook voor de toegevoegde waarde van een instituut. Voor langlopende leerlijnen en een bundeling van kennis. Wie bij ons binnenstapt komt in een wereld van samenspelen en samen leren. Generaties leerlingen hebben bij ons gemerkt dat musiceren in een veilige sociale omgeving een meerwaarde heeft door de interactie met andere leerlingen en docenten. Dit maakt een muziekschool tot een unieke leeromgeving.

Wij hebben ook een verantwoordelijkheid naar de stad en haar culturele leven. Iedereen is het er over eens dat kunsteducatie weer een belangrijke rol gaat spelen in onze samenleving. Zo zijn er allerlei initiatieven om muziek structureel terug te krijgen in het basisonderwijs. Boedijn heeft hierin een voortrekkersrol. Wij nemen deel aan plaatselijke initiatieven en laten ons zien in het publieke domein. In deze krant kunt u over een paar van deze nieuwe ontwikkelingen lezen. Wij zijn heel trots op onze samenwerkingen in het onderwijs, onze plannen met SKH en onze rol in het nieuwe culturele platform van Hoorn.

Om klaar te zijn voor de toekomst kiezen wij bewust voor een nieuwe uitstraling. Deze krant is hier de aftrap van. Het neemt u mee in de wereld die Boedijn heet. U leest erin waar wij voor staan, wat wij aanbieden en wat wij van plan zijn. Maar dit is nog maar het begin. Dit jaar zullen wij op allerlei vlakken met nieuwe cursussen en initiatieven komen. De wil om te blijven veranderen, ons vakmanschap te ontwikkelen en onze kennis te delen zal ervoor zorgen dat Boedijn ook de komende 25 jaar toonaangevend zal blijven in het muziekonderwijs in Hoorn.

muziekschoolboedijn.nl

Corporate Identity Muziekschool Boedijn