Fairtrade Hoorn [ joined: + case: ]

mei 19, 2013
Rob

Fairtrade Gemeente is een eervolle titel die aangeeft dat een gemeente bijzonder veel aandacht besteedt aan fairtrade. Van bedrijven tot het café om de hoek van school tot sportkantine, in supermarkt en kledingzaak. Who cares, zult u denken? We care eigenlijk. Hoewel wij best kunnen begrijpen, dat u het niets interesseert. Dit snappen we ook, want u denkt waarschijnlijk, het gaat toch goed zoals het is?

Voor een deel. Wij maken ons met velen anderen, niet voor niks zo druk. Daarom werken we ook hard voor een beter leven en niet alleen dat van onszelf.

We leven namelijk in een wereld, met een wereldbeeld, waarbij moderne slavernij nog normaal is. Het is ongezond dat mensen 12 uur werken op een dag voor min, 6 dagen per week voor vijftig tot zestig euro per maand. Dit is nog geen leefbaar loon, ondanks dat maatstaven om te leven in ontwikkelingslanden kunnen verschillen.

Case: ontwikkeling website en digitale nieuwsbrief in samenwerking met Zuidwest7.2 en Yildiz Celie.

Fairtrade Hoorn [ joined: + case: ] Fairtrade Hoorn [ joined: + case: ] Fairtrade Hoorn [ joined: + case: ] Fairtrade Hoorn [ joined: + case: ] Fairtrade Hoorn [ joined: + case: ] Fairtrade Hoorn [ joined: + case: ] Fairtrade Hoorn [ joined: + case: ] Fairtrade Hoorn [ joined: + case: ]